Oldalak

Keresés ebben a blogban

2013. június 3., hétfő

Brassói aprópecsenye

Nekem olyannyira sikerült a képzelődés, hogy tényleg egy balatoni ház teraszán ülök, Tihanyban, szerintem a legszebb kilátás hever előttem, ami a Balatonnál csak lehetséges, olyan érzésem van, hogy akár át is ölelhetném és két napig csak az enyém! Az idő viszont nem túl kegyes hozzánk, nem méltó egy júniusi nyári naphoz, barátnőm Pesten is azt fontolgatja, hogy előveszi a téli kabátját.
Mielőtt még ebédelni indulnánk - egy sajtos-tejfölös lángos felkutatása a cél, ami lehetetlen vállalkozásnak tűnik ebben az időben – íme a Brassói receptje. Ajánlok hozzá fokhagymás ubisalit (aminek receptjét szintén hamarosan közzéteszem) vagy savanyúságot.

BRASSÓI

Hozzávalók:
1 közepes fej hagyma
fél dl olaj
5 dkg füstölt csemege szalonna
80 dkg sertéshús (valószínűleg pulykából is lehet készíteni)
1 fej fokhagyma
só, bors, pici pirospaprika
kis víz
2 kg krumpli


Elkészítés:
A hagymát apró kockára vágjuk vagy lereszeljük, és az olajon aranyszínűre pirítjuk. Közben (pár perccel azután, hogy a hagymát el kezdtük az olajon hevíteni) rátesszük a kis kockákra vágott szalonnát (a legkönnyebb úgy felvágni, ha még rajta van a bőrke) és egy kiskanál sót.
Ha már a szalonna is összébb zsugorodott, teszünk rá egy kis borsot, egy kiskanál pirospaprikát, még egy kis sót, felöntjük fél deci vízzel, fokhagymanyomóval belenyomkodjuk a már előre megpucolt fokhagymagerezdeket és a végén hozzátesszük a kockára vágott húst. Lapockából vagy combból érdemes elkészíteni, de nekem az a tapasztalatom, hogy a hentesek szívesen segítenek. Én csak annyit szoktam mondani, hogy brassóinak való húst kérek, sokszor még fel is kockázzák nekem. Csak kedvesen kell mosolyogni J
Fedő alatt pároljuk, időnként ránézünk, és ha kell öntünk alá még egy kis vizet. Minimum egy órát főzzük, közben ér kóstolgatni. Mikor már finom, omlós a hús, a víz is elfőtt alóla, akkor elzárjuk alatt a gázt. Nem baj, ha icipicit szaftos lesz.
Amíg a hús párolódik meghámozzuk a krumplit, azt is kockára vágjuk, és olajban kisütjük.
Ha kész a hús, beleöntjük a sültkrumplit és összekutyuljuk.

Hozzá egy száraz kisfröccsel koccintunk egymás egészségére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése