Oldalak

Keresés ebben a blogban

2013. május 30., csütörtök

Sült milánói

Sokat filóztam, hogy mi legyen az első kaja, ami az első blogbejegyzés tárgyát képezi. Végül e mellett döntöttem. Ilyen formában még sosem találkoztam ezzel az étellel (kiváncsiságból közben meggugliztam, és létezik, más is készít ilyet, akkor nem anyukám találta fel a spanyol viaszt, na mindegy). Mondok más indokot is: fél kiló tésztából lesz egy akkora vájlinggal, hogy van, hogy három napig is azt esszük. Nem kell vesződni, hogy mindig friss tésztát főzzek ki. Én amúgy is nagyon szeretem az egytál ételeket, az indok az időspórolás. Lehet, hogy ez valakinek már nem hangzik túl gusztusosan, de nekünk nincs ezzel bajunk. Ha valaki frissibe' szereti csak az ételeket, akkor fél adagot is lehet készíteni, egy kisebb jénai tálban.

kép: gastroMania

Nos, a recept:

SÜLT MILÁNÓI MAKARÓNI

Hozzávalók:
1 fej hagyma
30 dkg gomba
20 dkg trappista sajt
1/2 kg makaróni tészta
A szószhoz:
2 evőkanál liszt
kis olaj (ha lehet, olívaolaj)
2x140 g-os sűrített paradicsom konzerv
kis víz
5-6 nagyobb gerezd fokhagyma
1 evőkanál szárított bazsalikom
1 evőkanál kakukkfű
20 dkg füstölt tarja

Elkészítés:
Kockára vágjuk a hagymát, és kis olajon megdinszteljük Ehhez mehet a kockára vágott gomba. (Én mindig pucoltam, de múltkor a piacon azt ajánlották, hogy csak mossam meg alaposan, mert héjában van a vitamin :-) Nem, nem ezt mondták, csak annyit, hogy ízletesebb így a gomba.) A gomba vizet fog ereszteni; amikor ez elpárolgott félretesszük.
Miközben a gomba készül, megcsináljuk a szószt, kis lángon. 2 evőkanál lisztből és kb. 2-3 evőkanál olajból világos rántást készítünk. Erre ráöntjük a sűrített paradicsomot és vizet. Én a konzerv dobozba szoktam tenni a vizet, kb. 3-4x töltöm újra. Jól összekutyuljuk. Belenyomjuk a fokhagymát; mehet bele a bazsalikom, kakukkfű. Amikor besűrüsödött, elzárjuk alatta a gázt. Mindeközben feltesszük főni a tésztát és előmelegítjük a sütőt 200 fokra (villanysütőben). (Ha furcsának találod, amit írtam, igen, nálunk fent gáz van, lent villany...)
A füstölt húst kockára vágjuk; mehet a szószba a gombával egyetemben.
A leszűrt tésztát összekeverjük a szósszal. Beletesszük egy vajjal kikent jénai tálba, tetejére rászórjuk a sajtot. És mehet a sütőbe. Kb 30-40 percig szoktam sütni, míg a sajt szépen megpirul a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése